Publisert på

Store endringer for 2019 – dette skjer med merkevaren Børge Fagerli

Hvordan har 2019 vært så langt for deg?

Jeg har hørt fra mange at 2018 ble et år med store endringer, og 2019 ser ut til å bli året da ting skal «lande» litt og falle på plass. I hvert fall håper jeg det selv, for 2018 ble for min del et veldig turbulent år der jeg måtte ta et oppgjør med mye av det jeg har holdt på med i kanskje alt for mange år.

Det var mye jobb med Sustainable Self-Development kurset og programmet, og selv om jeg kan si meg fornøyd med at jeg fikk delt mange av mine tanker om trening og kosthold, ble det også en stor tankevekker i forhold til hvilken retning treningsbransjen har gått.

Jeg syns personlig det er alt for mye konflikter og uenigheter om detaljer som har svært lite å si i den store sammenhengen, der vi tross alt er enig om 95% av det fundamentale – og det overordnede målet om å hjelpe mennesker kunne leve lengre med bedre helse blir begravet i store ego og febrilsk kaving om å være mest populær eller ha mest rett.

Vi kan diskutere i all evighet hvorvidt du skal trene 6 eller 45 (!) sett per muskelgruppe, men det undergraver det faktum at folk er mer overvektige enn noen gang, folkehelsa blir stadig dårligere, og folk sliter mer enn noensinne med stress og en følelse av å ikke være god nok.

Jeg har brukt mesteparten av livet mitt på å hjelpe mennesker, men har følt at budskapet og de viktige tingene drukner i støyen fra sosiale medier og mennesker som har knekt koden på markedsføring uten å ha spesielt imponerende med faglig tyngde eller erfaring i bunn.

Nå skal ikke jeg bruke dette innlegget til å syte så mye mer, men jeg ønsket bare å lufte noen av de opplevelsene jeg har hatt, som har ført til de endringene som nå kommer:

Fra nyttår gikk jeg inn i en 100% stilling som Produktsjef hos MyRevolution, selskapet jeg startet i 2006, gikk ut av i 2012 (da jeg møtte veggen etter å ha tatt mange dårlige valg), og så ble jeg hentet inn igjen av nye eiere i 2015 som innså at jeg fremdeles hadde sterke assosiasjoner i brandet hos de mange trofaste kundene.

Samtidig har jeg begynt på et studie, Master of Business Administration (MBA). Jeg trengte å føle at også jeg kunne lære og utvikle meg i nye retninger, og ønsker en formell bakgrunn for å utvide fremtidshorisontene mine. Det er aldri for sent å «Reinvent Yourself», innså jeg…kanskje litt sent, men godt.

edit: Etter litt ettertanke har jeg bestemt meg for at jeg ikke kan gi opp så lett, men det vil innebære at jeg skal jobbe med mennesker på en helt ny og innovativ måte.

Flere har sagt til meg at summen av alle mine erfaringer og opplevelser, ikke bare som ekspert på kosthold og trening – men også på hvordan få ut det aller beste fra mennesker både på det emosjonelle, spirituelle og kreative plan – er alt for verdifullt til å bare legge dødt.

Så akkurat nå bruker jeg tiden godt til å få «landet» litt og strukturert tankene og følelsene mine rundt alt sammen.

Inntil videre, her er den siste artikkelen hos MyRevolution:

Det INGEN forteller deg om motivasjon

MyRevolution har også startet en egen podcast – Andre Boller – med Frank Nilsen som vert, der jeg nylig var gjest og snakket om hvordan det er å være småbarnsfar, min matfilosofi, og produktfilosofi for MyRevolution.

Hvis du vil få med deg mine fremtidige artikler samt et videobasert mini-kurs som kommer etter hvert, er det en fordel å melde seg på nyhetsbrevet til MyRevolution.

P.S: Hva syns du om deg jeg har delt med deg her? Hvis du har spørsmål eller kommentarer, send meg gjerne en mail… 

image_pdfimage_print

Kommentarer

kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *